Zo nu is het de beurt aan mij: Piet is de naam, ben van 1966 en in 1982 begonnen met zo'n josti-kit op een houten plankje, niet erg stabiel en op iedere freqentie een andere modulatie maar kreeg de smaak te pakken.
In 1986 kocht ik stentor voor 150 piek en een 8 elements fuba voor 135 bij een electronicazaak. De fuba werd op zolder geplaatst op een terrasvoet en via witte 75 ohm coax verbonden met de zender.
Bij Tandy schafte ik een Alecto mengpaneel aan en via de platenspeler draaide ik zo nu en dan muziek maar het rapporten vond ik veel leuker. Na verloop van tijd merkte ik dat ik weinig rapporten kreeg en besloot een collega amateur en vriend er bij te halen.
Het bleek dat de mrf 237 defect was, hij had heel wat op voorraad en met een 180 watt soldeerbout werd de zender vakkundig gerepareerd.
Na een aantal vervelende telefoontjes en bedreigingen heb ik toen besloten om met zenden te stoppen. Het is altijd wel blijven kriebelen en via epc, klompenboer en diverse fora waaronder deze bieden mij veel interessant leesvoer. Als ik lees van de projecten op deze site bevind ik mij op een beduidend lager niveau maar vooralsnog vind ik het allemaal reuze interessant.
Grtz